Η καθημερινή ρουτίνα ενός κομμωτηρίου συχνά αναγκάζει τον ιδιοκτήτη και το προσωπικό να συγκεντρώνονται σε δραστηριότητες και ραντεβού που ακολουθούν το ένα το άλλο χωρίς διακοπή κατά τη διάρκεια της ημέρας, αφήνοντας λίγο χώρο για πιο οργανωμένο σχεδιασμό που θα μπορούσε να θέσει ευρύτερους στόχους.
Είναι απαραίτητο για κάθε επιχείρηση, στην πραγματικότητα, να έχει μια σαφή ιδέα για το πού βαδίζει και ποιες είναι οι πιο αποτελεσματικές μέθοδοι ανάπτυξης ενός κομμωτηρίου. Οι ίδιες αρχές που αναπτύσσονται παρακάτω, στην πραγματικότητα, ισχύουν και για άλλους τύπους δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τον κόσμο της ομορφιάς, όπως ένα κουρείο, ένα σπα ή ένα nail studio για μανικιούρ, πεντικιούρ και θεραπείες ομορφιάς.
Τα άμεσα προβλήματα και οι ανάγκες δεν πρέπει να παραβλέπονται, αλλά για να αναπτυχθεί ένα κομμωτήριο, είναι σημαντικό να μπορούμε να βρούμε την σωστή ισορροπία μεταξύ δράσης και σχεδιασμού, ειδικά αν είστε επιχειρηματίας. Το να έχουμε χρόνο να κάνουμε ένα βήμα πίσω για να εξετάσουμε την ευρύτερη εικόνα και να θέσουμε τους στόχους που πρέπει να επιτευχθούν δεν αποτελεί χαμένο χρόνο, αλλά θα χρησιμεύσει μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα στην επίτευξη πιο σχετικών ποιοτικών αποτελεσμάτων.
Ξεκινήστε με τον εαυτό σας και οραματιστείτε την επιτυχία
Για να αναπτύξετε οποιαδήποτε επιχείρηση, πρέπει πρώτα να καταλάβετε ότι οι πράξεις είναι αυτές που οδηγούν στην αλλαγή: γι ‘αυτό πρέπει να εστιάσετε στους παράγοντες που μπορούν πραγματικά να αλλάξουν, χωρίς να σπαταλήσετε ενέργεια και πόρους σε πτυχές που δεν επηρεάζονται άμεσα.

Ένα από τα μυστικά επιτυχίας πολλών επιχειρηματιών είναι η πλήρης ανάληψη ευθυνών, ακόμη και σε περίπτωση αποτυχιών. Σταματήστε να παραπονείστε για το προσωπικό, τον ιδιοκτήτη, την κυβέρνηση που βρίσκεται στην εξουσία, το να σκέφτεστε προνοητικά είναι το σημείο εκκίνησης για να γνωρίσετε τις δυνατότητές σας, εστιάζοντας σε αυτό που πραγματικά θα μπορούσε να σας οδηγήσει στην επιτυχία.
Η επιτυχία δεν σημαίνει κάτι απόλυτο και αντικειμενικό, αλλά αναφέρεται στον στόχο (ή στους στόχους) που ένας επαγγελματίας θεωρεί ως επιτυχία και για τον οποίο είναι πρόθυμος να δαπανήσει πόρους, χρόνο και ενέργεια. Δεν πρόκειται αποκλειστικά για οικονομικό στόχο, αν και είναι σημαντικός, αλλά για μια ξεκάθαρη και συγκεκριμένη εικόνα της δραστηριότητας στο σύνολό της.
Πώς πρέπει να είναι το κομμωτήριο; Τι εικόνα θα έπρεπε να έχει; Τι θα πρέπει να σκέφτονται οι πελάτες που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες του; Πώς θα πρέπει να είναι το περιβάλλον εργασίας και τι ιδιαιτερότητες θα πρέπει να έχει η ομάδα; Όσο περισσότερες λεπτομέρειες προστίθενται στην εικόνα, τόσο πιο σαφείς θα είναι οι στόχοι.
Ο οραματισμός είναι μια απαιτητική και σταδιακή διαδικασία, για την οποία θα χρειαστεί να εργάζεστε καθημερινά, ακόμη και για λίγα λεπτά την ημέρα. Την στιγμή που θα έχετε μια ζωντανή και ικανοποιητική εικόνα του στόχου της επιτυχίας σας, μεγάλο μέρος της δουλειάς έχει γίνει, καθώς αυτό θα μπορεί να καθοδηγεί και να επηρεάζει μελλοντικές αποφάσεις, ακόμη και φαινομενικά μικρότερες.
Μια σαφέστερη εικόνα των στόχων, σε συνδυασμό με αριθμητικές και συγκεκριμένες αξίες όσον αφορά τα έσοδα, τις δαπάνες και τις προβλέψεις, θα καταστήσει το σχέδιο πραγματικό και εφικτό.
Θέστε Προτεραιότητες
Πριν μάθετε ποιοι είναι οι καλύτεροι τρόποι για να αναπτύξετε ένα κομμωτήριο, είναι σημαντικό να διακρίνετε και να θέσετε προτεραιότητες: δεν μπορούν να γίνουν όλα αμέσως και, ως εκ τούτου, θα πρέπει να αποφασίσετε σε τι θα στοχεύσετε αρχικά, δημιουργώντας μια λίστα ενεργειών με σειρά σπουδαιότητας. Γενικά, είναι πάντα προτιμότερο να δίνουμε προτεραιότητα στα σημεία που θα μας επιτρέψουν να πλησιάσουμε πιο κοντά στον στόχο.
Μόλις καθοριστούν οι προτεραιότητες, είναι καιρός να αναλάβουμε δράση, διατηρώντας αυτές τις 7 συμβουλές κατά νου για την ανάπτυξη ενός κομμωτηρίου.
1. Αυξήστε τη βάση πελατών
Η πρώτη συμβουλή μπορεί να φαίνεται προφανής, αλλά είναι ένα σημείο όπου κάθε ιδιοκτήτης πρέπει να επικεντρωθεί για να επηρεάσει άμεσα την ανάπτυξη της επιχείρησης. Είναι απαραίτητο να παρακολουθείτε τον αριθμό των μηνιαίων επιδόσεων, να παρακολουθείτε τη ροή εργασίας καθ ‘όλη τη διάρκεια του έτους και να εφαρμόζετε συγκεκριμένες στρατηγικές για την αύξηση των συναντήσεων και τη διατήρηση των πελατών. Το διαδίκτυο σήμερα είναι το πιο αποτελεσματικό και χαμηλού κόστους σύστημα που είναι διαθέσιμο σε όλους: από την ιστοσελίδα μέχρι τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, η προώθηση μπορεί να γίνει με απλό και στοχευμένο τρόπο, επιτυγχάνοντας εξαιρετικά αποτέλεσμα.

Ο αριθμός των ραντεβού που πρέπει να πραγματοποιηθούν ποικίλλει ανάλογα με το μέγεθος ή τους στόχους του κάθε κομμωτηρίου: είναι καλή ιδέα, επομένως, να ορίσουμε έναν κοινό-στόχο, ενώ θα ήταν ακόμη καλύτερα αν μοιραστεί ανάμεσα σε κάθε μέλος του προσωπικού.
Για να διατηρήσετε τους πελάτες, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαφορετικά εργαλεία, όπως εκπτώσεις σε υπηρεσίες και προϊόντα, κάρτες μέλους, δώρα (δείγματα προς δοκιμή, διάφορα gadget που παρέχονται από τις εταιρείες προμήθειας), αναρτήσεις φωτογραφιών και βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που δείχνουν τα αποτελέσματα ή κάποιο άλλο επίτευγμα.
2. Αυξήστε την συχνότητα των ραντεβού
Αυτή η συμβουλή ισχύει κυρίως για τους ήδη υπάρχοντες πελάτες ενός σαλονιού ομορφιάς: η δυνατότητα αύξησης της συχνότητας (π.χ. 10 φορές το χρόνο αντί για 8) θα σημαίνει συνολικό εισόδημα μεγαλύτερο κατά 20%. Για να αυξήσετε τον αριθμό των ραντεβού για τον ίδιο πελάτη, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διάφορους τρόπους, όπως:
- Ζητήστε από τον πελάτη να κλείσει το νέο ραντεβού αμέσως μετά από μια συνεδρία: με αυτόν τον τρόπο ο πελάτης μπορεί να αποφασίσει αμέσως πότε θα επιστρέψει, πραγματοποιώντας τις επισκέψεις στο σαλόνι ομορφιάς πιο τακτικά.
- Χρησιμοποιήστε λογισμικό για τη διαχείριση του σαλονιού ομορφιάς: πολλά επαγγελματικά προγράμματα επιτρέπουν στο προσωπικό να διαχειρίζεται τις επικοινωνίες με τον πελάτη μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ενημερωτικών δελτίων, γραπτών μηνυμάτων και άλλων μέσων. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να στείλετε όχι μόνο υπενθυμίσεις για ένα ραντεβού, αλλά και στοχευμένες προσφορές και προωθητικές ενέργειες που μπορούν να προσελκύσουν τον ίδιο πελάτη συχνότερα.
3. Πώληση πρόσθετων υπηρεσιών και προϊόντων κατά τη διάρκεια του ραντεβού
Για να διατηρήσετε τους πελάτες, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαφορετικά εργαλεία, όπως εκπτώσεις σε υπηρεσίες και προϊόντα, κάρτες μέλους, δώρα (δείγματα προς δοκιμή, διάφορα gadget που παρέχονται από τις εταιρείες προμήθειας), αναρτήσεις φωτογραφιών και βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που δείχνουν τα αποτελέσματα ή κάποιο άλλο επίτευγμα.
Σύμφωνα με το Αμερικανικό (Η.Π.Α.) portal «The Salon Business», αν επιτυγχάνετε την πώληση τουλάχιστον ενός επιπλέον προϊόντος ή υπηρεσίας κατά τη διάρκεια ενός ραντεβού, μπορεί να αυξήσετε τις πωλήσεις κατ΄ ελάχιστον 20% και, σε ορισμένες περιπτώσεις, ακόμη και 100%. Οι στρατηγικές που μπορούν να σας βοηθήσουν να το κάνετε αυτό είναι διάφορες:
- Προσφέρετε προϊόντα και υπηρεσίες που σχετίζονται με την υπηρεσία που παρέχετε εκείνη την συγκεκριμένη στιγμή: θα ήταν χρήσιμο να έχετε ήδη τον σχετικό κατάλογο διαθέσιμο, προκειμένου να κάνετε την αγορά πιο φυσική και «λογική». Αυτό το είδος της πώλησης είναι πολύ αποτελεσματικό και σας επιτρέπει να επιτύχετε εξαιρετικά αποτελέσματα;
- Προσφέρετε ένα ευρύτερο φάσμα προϊόντων: η ύπαρξη ενός διαφοροποιημένου καταλόγου στοιχείων για πώληση, τα οποία ίσως ολοκληρώνουν και είναι χρήσιμα για την προσφερόμενη υπηρεσία ή τις προτιμήσεις του πελάτη, αυξάνει τις πιθανότητες αγοράς κατά τη διάρκεια ενός ραντεβού. Είναι καλό να διασφαλίζουμε όχι μόνο τα προϊόντα που συνδέονται μεταξύ τους λόγω μάρκας ή χρήσης, αλλά και τα οποία παράγονται από διαφορετικές εταιρείες και ικανοποιούν διαφορετικές ανάγκες. Δεν συνιστάται να προτείνετε διαφορετικές μάρκες, αλλά με παρόμοιες τιμές και χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα, μπορείτε να προτείνετε μια γραμμή για χαμηλού κόστους περιποίηση μαλλιών, μία επώνυμη και μία πιο εξειδικευμένη για ένα συγκεκριμένο πρόβλημα (π.χ. κατά της απώλειας μαλλιών) ή συγκεκριμένη ανάγκη. Όσο περισσότερο διαφοροποιείται η προσφορά, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες να αποτυπώσει την προσοχή και τις ανάγκες των πελατών.
- Προληπτικές και εξειδικευμένες πωλήσεις: οι πελάτες εκτιμούν την αγορά συμβουλών ενός επαγγελματία του κλάδου, καθώς μπορούν να πάρουν μια γνώμη από έναν εμπειρογνώμονα που γνωρίζει ακριβώς τις ιδιαιτερότητες και τα γούστα τους. Οι ενεργές πωλήσεις στο κομμωτήριο, η αποφυγή της απλής προώθησης μιας μάρκας ή ενός προϊόντος και η προσφορά πραγματικής αξίας στον πελάτη, θα έχει σίγουρα θετική επίδραση στα έσοδα. Για παράδειγμα, το προσωπικό θα μπορεί να γνωστοποιεί ποιό προϊόν χρησιμοποιεί κατά τη διάρκεια της συνεδρίας, να προτείνει εναλλακτικές λύσεις με βάση τα αιτήματα των πελατών ή να καθοδηγεί τις επιλογές ανάλογα με τις προτιμήσεις των πελατών τους
4. Προσφέρετε υψηλής ποιότητας υπηρεσίες και προϊόντα (Premium)
Η σημαντική αύξηση του αριθμού των πωλήσεων μπορεί να είναι μια περίπλοκη διαδικασία, αλλά η πώληση προϊόντων και υπηρεσιών με το μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους θα εξακολουθήσει να αυξάνει τα κέρδη.

Δεν είναι σκόπιμο να αυξηθούν οι τιμές για βασικά προϊόντα ή θεραπείες, αλλά θα ήταν καλύτερα να επικεντρωθείτε σε ένα «Premium» επίπεδο ποιότητας, το οποίο μπορεί να εγγυηθεί ένα υψηλότερο επίπεδο ικανοποίησης.
Ένα παράδειγμα είναι η εισαγωγή μίας θεραπείας μαλλιών ή ενός Deluxe μασάζ με συγκεκριμένα έλαια και προϊόντα που κοστίζουν 2-3 ευρώ, αλλά μπορούν να αυξήσουν τα έσοδα από 10/15 ευρώ.
Δεν είναι όλοι, φυσικά, πρόθυμοι να δαπανήσουν περισσότερα για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, αλλά πολλοί θα το κάνουν, ειδικά αν η διαφορά με χαμηλότερου επιπέδου προϊόντα και υπηρεσίες είναι αισθητή και η αύξηση τιμής δεν είναι τόσο σημαντική. Επιπλέον, είναι πάντα χρήσιμο να ξεκινήσετε προωθητικές ενέργειες και προσφορές που μπορούν να προσελκύσουν τις αγορές, για παράδειγμα με την έκπτωση ή την προσφορά ενός δωρεάν προϊόντος ή υπηρεσίας κατά την πρώτη χρήση.
Τέλος, είναι σημαντικό να μην παραβλέψουμε τις αυξήσεις των τιμών, εάν είναι απαραίτητο: όλες οι επιχειρήσεις αργά ή γρήγορα το κάνουν, αποτελεί μέρος της λειτουργίας της οικονομίας. Είναι φυσιολογικό να ανησυχείτε και να διστάζετε, αλλά οι περισσότεροι πελάτες θα κατανοήσουν τέτοιες επιλογές.
Το ερώτημα που πρέπει να τεθεί είναι: «Πότε ήταν η τελευταία φορά που ο τιμοκατάλογος αναθεωρήθηκε και προσαρμόστηκε στην ποιότητα της προσφερόμενη υπηρεσίας;» «Από πότε είναι αμετάβλητες οι τιμές;»
Με το να μην αυξάνετε τις τιμές, στην πραγματικότητα μειώνετε τα περιθώρια κέρδους, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι οι προμηθευτές θα αυξήσουν επίσης το κόστος των προϊόντων και τα μέλη του προσωπικού θα απαιτήσουν υψηλότερους μισθούς. Η αύξηση θα πρέπει να είναι τακτική με την πάροδο του χρόνου, σύμφωνα με το επιχειρηματικό σας σχέδιο, χωρίς δραματικές αυξήσεις.
5. Παρακολούθηση του κόστους και μείωση των σπαταλών
Το μέσο περιθώριο κέρδους ενός κομμωτηρίου είναι περίπου 8,2%. Το ποσοστό, ωστόσο, μπορεί να είναι διαφορετικό ανάλογα με την ποιότητα της διαχείρισης. Κάθε κατάστημα έχει τις δικές του ανάγκες και απαιτήσεις και, όπως είδαμε παραπάνω, μια αύξηση των τιμών είναι φυσιολογική για να κρατηθεί η επιχείρηση ενεργή.
Το ερώτημα που πρέπει να τεθεί είναι: πόσο χρώμα πρέπει να χρησιμοποιήσω για κάθε εφαρμογή και πόσα σωληνάρια καταναλώνω πραγματικά; Πόσες εφαρμογές ημι-μόνιμου κάνω με ένα μπουκαλάκι; Πόσες θα έπρεπε να είναι;

Ωστόσο, ακόμη και χωρίς αύξηση των πωλήσεων και των πελατών, μπορείτε να μειώσετε τα κόστη και τις σπατάλες (για παράδειγμα, δουλεύοντας με καλύτερες διαδικασίες χρήσης και προμήθειας προϊόντων), ακόμη και προσωρινά ή κατά τη διάρκεια ορισμένων περιόδων του έτους. Σε κάθε περίπτωση, είναι απαραίτητο να επανεξετάζονται τακτικά οι δαπάνες για να λαμβάνετε το μέγιστο των εσόδων και των κερδών.
6. Προσθήκη περισσότερων μη παραδοσιακών ροών εσόδων
Το να σκέφτεστε έξω από τα καθορισμένα πλαίσια θα μπορούσε να είναι μια στρατηγική νίκης, προκειμένου να επιτευχθούν εναλλακτικές μορφές εσόδων, που δεν συνδέονται στενά με τη δραστηριότητα ενός κομμωτηρίου, οι οποίες θα μπορούσαν να αποφέρουν καρπούς ακόμη και όταν η επιχείρηση είναι κλειστή. Στην πραγματικότητα, θα μπορούσαν να είναι δραστηριότητες που μπορούν να πραγματοποιηθούν τόσο με την παρουσία όσο και με την απουσία του προσωπικού του κομμωτηρίου και που παράγουν μια διαφορετική ροή εσόδων σε σχέση με το συνηθισμένο. Με την υιοθέτηση αυτού του συστήματος, τα έσοδα και τα κέρδη θα αυξηθούν και το περιθώριο κινδύνου θα μειωθεί κατά τη διάρκεια περιόδων ύφεσης και κρίσης.
Δεν είναι εύκολο να επιτευχθεί, αλλά με λίγη προσπάθεια τα αποτελέσματα θα μπορούσαν να είναι πολύ καλά. Για να εντοπίσετε νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες έξω από το κομμωτήριο θα πρέπει να ξεκινήσετε από τις δεξιότητες και τις αντοχές που ήδη έχετε, σκεπτόμενος πώς θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν με άλλους τρόπους.
Λαμβάνοντας υπόψη τη δραστηριότητα ενός κομμωτή, για παράδειγμα, οι δεξιότητες που έχουν ήδη στην κατοχή τους ένας επαγγελματίας και ένα κομμωτήριο θα μπορούσαν να είναι:
- οι τεχνικές γνώσεις σχετικά με τα κουρέματα, τα χτενίσματα και τον χρωματισμό μαλλιών·
- η ιδιοκτησία ενός χώρου για το σαλόνι ομορφιάς·
- το αναγνωρισμένο όνομα στον κλάδο ·
- οι καλές εταιρικές σχέσεις με προμηθευτές προϊόντων ·
- το να έχουν πολλούς ακόλουθους σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης·
- το να έχουν πολύ επαγγελματικό και ταλαντούχο προσωπικό.
Αφού κάνετε μια λίστα όπως αυτή, θα πρέπει να σκεφτείτε πώς αυτές οι δυνατότητες μπορούν να χρησιμοποιηθούν έξω από τα «όρια» του κομμωτηρίου.
Ακολουθούν ορισμένα παραδείγματα:
- να γίνετε πρεσβευτής ή προμηθευτής ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας ·
- να προωθείτε προϊόντα σε online κανάλια και κοινωνικά δίκτυα
- να πωλείτε προϊόντα online μέσω καναλιών ηλεκτρονικού εμπορίου ή δημιουργώντας το δικό σας site·
- να ανεβάσετε tutorial για επαγγελματίες ή που θα απευθύνονται στους πελάτες στο YouTube και να λαμβάνετε έσοδα από τα βίντεο.
- να παραδίδετε μαθήματα κατάρτισης για άλλους επίδοξους κομμωτές, είτε αυτόνομα είτε σε συνεργασία με σχολές και εταιρείες·
- να νοικιάσετε το χώρο του σαλονιού ομορφιάς για άλλες εκδηλώσεις (πάρτι, παρουσιάσεις, επιδείξεις μόδας, εκπαίδευση).
Αυτές είναι μόνο μερικές από τις πιθανές ιδέες: η ανταλλαγή ιδεών με το προσωπικό και/ή τους επιχειρηματικούς εταίρους και η δημιουργικότητα είναι τα κύρια εργαλεία που θα σας επιτρέψουν να σκεφτείτε νέους τρόπους που θα συνδυαστούν με τις πιο παραδοσιακές μεθόδους διατήρησης επιχείρησης, διαφοροποιώντας έτσι τις πηγές εσόδων και διευρύνοντας το πεδίο εφαρμογής της επιχείρησης.
Για να επιτύχετε αυτή τη στρατηγική θα πρέπει να μάθετε νέα πράγματα, να επενδύσετε χρόνο και εργασία: συνιστάται, επομένως, να βασιστείτε στα ενδιαφέροντά σας και να επικεντρωθείτε στις δεξιότητες τις οποίες ήδη κατέχετε.
7. Διεύρυνση της επιχείρησης
Όταν έχετε εργαστεί εντατικά στις διάφορες μεθόδους διεύρυνσης που παρουσιάζονται παραπάνω, μπορεί συχνά να βρεθείτε σε δίλημμα: να συνεχίσετε να εργάζεστε, αλλά περιορίζοντας τις δραστηριότητές σας για να διατηρήσετε το επίπεδο στο οποίο έχετε φτάσει ή να μεγιστοποιήσετε τις δυνατότητες του κομμωτηρίου.
Η αύξηση των ροών εσόδων θα απαιτήσει μεγαλύτερο εργατικό δυναμικό, μεγαλύτερο χώρο, νέα σημεία πώλησης, περισσότερο εξοπλισμό ή ακόμη και μετακίνηση της επιχείρησης (γεωγραφικά αλλά και εννοιολογικά, όπως για παράδειγμα μια τοπική επιχείρηση που μετατρέπεται σε εθνικό franchise).
Ως εκ τούτου, για να διευρυνθεί μια δραστηριότητα, πρέπει να αναφερόμαστε πάντα στους στόχους που έχουν τεθεί και στις φυσικές τους εξελίξεις. Κατά πάσα πιθανότητα, με την αύξηση της επιχείρησης δεν θα είστε πλέον σε θέση να ελέγχετε τα πάντα. Ως εκ τούτου, θα είναι σημαντικό να επικεντρωθείτε περισσότερο στις προσλήψεις, την ηγεσία και την εταιρική διαχείριση. Μέρος της διαχείρισης θα πρέπει να ανατεθεί σε άλλους και θα πρέπει να είστε σε θέση να προχωρήσετε σε αυτές τις νέες δυναμικές, για παράδειγμα επενδύοντας περισσότερο στην εκπαίδευση και την κατάρτισή σας από επιχειρηματική άποψη.
Μετρήστε και αξιολογήστε τις δράσεις
Για να αποκτήσετε λοιπόν το οτιδήποτε, πρέπει να έχετε μία σαφή οργάνωση και να καταμετράτε συνεχώς τα αποτελέσματα: πράγματι, είναι πολύ πιο πιθανό να έχετε αποτελέσματα αν οι δράσεις που αναλαμβάνονται είναι σημαντικές και μπορούν να αξιολογηθούν. Η εργασία του προσωπικού πρέπει να είναι οργανωμένη με τέτοιο τρόπο, ώστε οι στόχοι να ενημερώνονται καταλλήλως: τα κίνητρα για την ομάδα πρέπει να διατηρούνται υψηλά, για παράδειγμα χρησιμοποιώντας βραβεία και εύσημα, χωρίς όμως να αποκηρύξετε τελείως την αυστηρότητα όταν δεν έχουν επιτευχθεί αποτελέσματα ή όταν δεν έχουν εργαστεί όλοι στο μέγιστο.

Συνοψίζοντας: ορίστε το όραμα για την επιχείρησή σας, κάντε το όραμα αυτό πραγματικότητα και, αφού θέσετε προτεραιότητες, ακολουθήστε αυτές τις 7 συμβουλές για το πώς θα τη διευρύνετε σταδιακά και με σίγουρο τρόπο. Αυτή είναι χωρίς αμφιβολία μία από τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές για να επιτύχετε τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.